Informacija
Mokykloje mokiniai gali pasirinkti muzikinio formalųjį švietimą papildančio ugdymo šių instrumentų pradinio ugdymo programas: fortepijono, akordeono, smuiko, gitaros, kanklių, saksofono, lumzdelio, fleitos, birbynės, klarneto, mušamųjų instrumentų, elektroninių instrumentų, chorinio dainavimo.
Pradinio muzikinio ugdymo programos trukmė – 3 metai
Pradinio muzikinio ugdymo programos apimtis – 216 val.
Pradinio muzikinio ugdymo programos dalyviai 7-11 metų mokiniai.
Mokiniai į mokyklą priimami vadovaujatis Prienų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo įstaigų veiklos organizavimo tvarkos aprašu., patvirtintu Prienų rajono savivaldybės tarybos 2021 m. lapkričio 25 d. sprendimu Nr. T3-238.
Pradinio muzikinio ugdymo programose, išskyrus fortepijono ugdymo programą, antrasis muzikos instrumentas – fortepijonas. Šalia pagrindinio muzikos instrumento (ar dainavimo) mokiniai dar mokosi Muzikos rašto ir kultūros pažinimo, solfedžio, muzikuoja ansambliuose ar dainuoja chore.
Programa skirta formuoti pradinius grojimo instrumentu įgūdžius, atskleisti muzikinius gebėjimus, lavinti muzikinę klausą, ritmo pojūtį, vaizduotę, kūrinio turinio suvokimą, ugdyti emocinį jautrumą ir muzikavimo poreikį
1. Programos tikslas:
1.1. suteikti mokiniui pradines muzikos žinias, muzikavimo įgūdžius ir bendrųjų bei dalykinių muzikinių kompetencijų.
2. Programos uždaviniai:
2.1. atskleisti mokinių meninius ir kūrybinius gebėjimus;
2.2. formuoti muzikos atlikimo įgūdžius ir gebėjimą naudotis muzikos kalbos priemonėmis;
2.3. tenkinti pažinimo ir individualios muzikinės raiškos poreikius.
3. Ugdomos kompetencijos:
3.1. pažinimo kompetencija – tai motyvacija ir gebėjimas pažinti save ir pasaulį, įgyjami suvokiant (perimant) žmonijos kultūrinę patirtį. Ši kompetencija apima dalyko žinias ir gebėjimus, kritinio mąstymo, problemų sprendimo, mokėjimo mokytis gebėjimus. Mokyklinis pažinimas reikalauja valios, pastangų ir atkaklumo;
3.2. kūrybiškumo kompetencija – tai sau ir kitiems reikšmingų kūrybinių idėjų, produktų, problemų sprendimų tyrinėjimas, generavimas, kūrimas, vertinimas, išlaikant darnų santykį su savimi ir aplinka;
3.3. komunikavimo kompetencija – tai motyvacija ir gebėjimas kurti, perduoti ir suprasti žinias (faktus, požiūrius ar asmenines nuostatas), etiškai naudotis verbalinėmis ir neverbalinėmis komunikavimo priemonėmis ir technologijomis;
3.4. kultūrinė kompetencija – tai kultūrinė savimonė, grįsta žiniomis, aktyvia kultūrine raiška ir kultūriniu sąmoningumu;
Mokiniai baigę instrumento pradinio muzikinio ugdymo programą, įgyja pradinius muzikavimo instrumentu įgūdžius, muzikinės teorijos pradmenis bei sceninės – koncertinės patirties ir gali toliau tęsti mokymąsi pagrindinėje programoje.